Tzaneen, Hoedspruit

14 oktober 2017 - Hoedspruit Nature Reserve, Zuid-Afrika

GIsteren via een prachtige pas aangekomen in Tzaneen (420 km). In Tzaneen reden we een verkeerde weg in en kwamen uit tussen de banaanplantages. En hoe leuk 😄 er kwamen uit alle hoeken en gaten kleine, brutale aapjes tevoorschijn 🐒. Onze super leuke (zeer gedateerde) accommodatie lag op 1400 meter hoogte. Vanaf ons terras hadden we echt een adembenemend mooi uitzicht!! De accommodate, Granny's Dots, wordt gerund door twee 'oudjes' die vanaf eind december met pensioen gaan. Joyce en Richard houden wel van een whiskey en 's avonds was met name Joyce niet meer zo rap van tong en Richard werd steeds gezelliger. Het viel Ed op dat Richard wel oog had voor mij... Heerlijk gegeten (fantastische homemade tonijnsalade, rumpsteak en een toetje) daarbij samen zes glazen rode wijn en dan ca. €30 moeten afrekenen!

Vanochtend, na een fantastisch ontbijt, weer verder op weg naar Hoedspruit. Onderweg een stop gemaakt bij een krokodillenranch. Super gaaf en ook nog een klein formaat vastgehouden.

Onderweg naar Hoedspruit met verbazing gekeken hoe de mensen hier leven ('wonen'). Wat leven wij dan een rijk leven... indrukwekkend.

Inmiddels zitten we te genieten bij onze lodge, wederom met een prachtig uitzicht. Morgen gaan we van 06.00 tot 18.00 het Krugerpark in voor een prive gamedrive en op zoek naar de big five!!! Daarna staat de braai voor ons aan en gaan we genieten van een ZAse t-bone. Oftewel, morgen wordt een topdag!

Kus, Ed en Mar (foto's zijn we aan het uitzoeken waarom het niet lukt 😒)

1. Chiel & Vella:
    15 oktober 2017
    Hoi EdMar, toffe vakantie zo te lezen en blij dat jullie zo genieten!
    Zoenen Vella & Chiel

ps foto's zien we zeker wel een keer!
  2. Lidian:
    15 oktober 2017
    Wat een prachtige ervaringen tot nu toe al! Geniet van het Krugerpark!

Liefs Lidian
  3. Rob Verheijden:
    15 oktober 2017
    Wat een ervaringen. Pittig hoog op 1400m.
    Een verblijf op zo'n manier is weer heel wat anders dan in zo'n massaal hotel. Leuke foto, luitjes. Veel plezier
  4. Henny Marx:
    15 oktober 2017
    Wat hebben jullie al een fantastische ervaring. En nog zo lang te gaan en zoveel te zien.
    Geniet ervan moppies.
    Dikke kus
  5. Tom en Gerda:
    15 oktober 2017
    Wat een prachtige ervaringen al tot nu toe. En ook prima locaties waar jullie verblijven
  6. Ingrid van Dijk:
    15 oktober 2017
    Wat een fantastische reis maken jullie en wat leuk dat jullie het met ons delen.
    Genietse
  7. Kris:
    16 oktober 2017
    Hoi Ed en Marko,

Kan ook niet anders dan dat jullie overal hartelijk worden ontvangen. Jullie ontvangen anderen ook zo hartelijk.
    Geniet van al dat moois in die totaal andere wereld en bedankt dat wij mee mogen lezen!

Liefs Kris
  8. Benthe:
    17 oktober 2017
    Oh wat heerlijk zeg! Wat is dit genieten, wat zijn wij jaloers. Ben zo benieuwd wat jullien nog meer zullen beleven. Liefs Benthe