Kaapstad en ...... Hoorn 😟

5 november 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hi lieve mensen,

Jullie missen onze afsluiting nog en wat voor een!!!! KAAPSTAD, mijn nieuwe liefde 😍.

Van Oudtshoorn zijn we via een fantastische route gereden naar Stellenbosch. Een echt oud 'Nederlands dorp' met o.a. Ome Semmie se winkel. Hier naar toe zijn we door Franschhoek gereden. Het is was net of je in een mondain Zwitsers dorp was! Prachtig!

Daarna zijn we, een dag eerder dan in de planning stond,vertrokken vanuit Stellenbosch naar Kaapstad. Maar eerst een stop gemaakt bij de pinquins op Boulders Beach 😄. Haha, wat een grappige beesten zijn het toch en we konden heel erg dichtbij komen dus dat was echt heel erg leuk. Wel een hele toeristiscge plek; je kon er nog net geen patatje mayo krijgen. Daarna doorgereden naar Kaap de Goede Hoop. Wauw, wauw en nog eens wauw, wat is het daar ook weer mooi. Op deze plek komen de Atlantische en de Zuidelijke oceaan samen. We zijn omhoog gegaan richting de vuurtoren en het uitzicht was prachtig! En hierna...... eindelijk door naar Kaapstad!!

Onze accommodatie was 'niet best' maar wel vlakbij V&A Waterfront; the place to be. Allemaal restaurants, de haven en een winkelcentrum, Victoria Wharff, wat het CentrO in Oberhausen totaal doet verbleken. OMG wat een winkels!!! Niet doorheen te komen, zo groot. Heerlijk gegeten 's avonds en lekker met de taxi terug naar het hotel. Het was de tweede keer in deze vakantie dat we 's avonds ' naar buiten konden' en dan nog alleen omdat we een taxi terug konden nemen.

De dag daarna zijn we naar Bo Kaap gegaan; een multiculturele wijk in Kaapstad met de leukste gekleurde huisjes 😍. 'S Middags hebben we daar onze (op Facebook gewonnen) kookworkshop gehad! Hartstikke leuk! We hebben Cape Malay gekookt wat betekent Zuid Afrikaans koken op de Indonesische manier.

Vrijdags hebben we een excursie gemaakt door het grootste township in Kaapstad, Langa. De chauffeur van ons busje woonde zelf in Langa dus hij heeft ons veel kunnen latenzien en kunnen vertellen. Was indrukwekkend om mee te maken. We hebben ook nog een multicultureel creatief centrum beocht waar de mooiste 'kunst' werd gemaakt en waar we een korte bongoles hebben gehad. Super leuk! 'S Avonds gegeten bij Mama Africa, getipt door een kennis van ons. Super leuk, met live muziek en krokodil, kudu, struisvogel en springbok op de kaart. Heerlijk! Zaterdagochtend naar het centrum gegaan waar we een super leuke markt tegenkwamen en 's middags een excursie gemaakt naar Robbeneiland. Wederom toeristisch maar het feit dat ik bij de cel van Mandela stond, maakte toch wel zeker indruk.

Zondagochtend hadden we wederom een excursie; eerst naar een kerk waar we een dienst mee hebben gemaakt die volledig gezongen werd. De mensen gingen steeds meer uit hun dak en we hadden kippenvel over ons hele lijf! Daarna met een gids, lopend, door wederom een township... Wat we daar hebben gezien is met geen pen te beschrijven 😔. De mensen daar hadden echt niks.... woonden met 60 personen in een 'huis' waar 16 bedden stonden... kindertjes op blote voetjes liepen op stukken waar gewoon glas lag... het is niet in tekst over te brengen. We waren behoorlijk onder de indruk daarna nog een paar uur... Het was dan ook heel fijn om 's avonds een gezellige tent gevonden te hebben met heerlijke live muziek, dronken Duitsers en dus veel lol 😂😂

- het vervolg maak ik in een nieuw verhaal want mijn Ipad doet raar -

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rob Verheijden:
    12 november 2017
    Wat een avontuur in die "paar regels.". Denk dat je wel een boekje kan vullen. Je moet dat volgens echt hebben gezien in je leven, Lijkt me. Prachtig.