We zijn er!

12 oktober 2017 - Boksburg, Zuid-Afrika

https://flic.kr/p/ZndMB7We hebben een voorspoedige (maar best lange) reis achter de rug maar vliegen in een A380 is wel een belevenis! Wat is dat ding groot!! Maar wel wifi aan boord 😉. Gisteravond om 18.30 uur waren we in onze accommodatie aan de rand van Johannesburg. Omdat het afgeraden wordt om 's avonds de straat nog op te gaan, konden we mee eten met de locals aan de overkant. Oke... cultuurschok nummer 1. Het was in het conferentiecentrum maar daar had het niet zo veel mee te maken, voor ons begrip 😯. Nou ja, voor nog geen €6 een warme maaltijd; prima. Vervolgens bekaf ons bed in en geslapen van 20.00 tot 08.00.

Vandaag (donderdag) eerst naar Soweto gegaan. Veel geschiedenis terug te vinden in deze stad. Van veraf zie je al de Orlando Towers (even googelen!). 100 meter hoge, oude, prachtig beschilderde koeltorens waar je ook vanaf kunt bungeejumpen (dat hebben we maar niet gedaan 🙈). Wel naar boven gegaan met een open kooilift die langs de buitenkant van de toren omhoog gaat! Prachtig uitzicht over Soweto en zeer de moeite waard.

Tevens in Soweto het woonhuis van Nelson Mandela bezocht. Indrukwekkend om in het huis te staan waar zo'n belangrijke man voor ZA gewoond heeft!

Vervolgens door naar Pretoria maar eerst nog langs het Orlando Stadion gereden. Hier zijn de WK wedstrijden gespeeld in 2010. Pretoria staat bekend om zijn prachtige paars bloeiende jacarandabomen! En wat een mazzel, in oktober zijn ze op z'n mooist 😍.

Op de terugweg naar Johannesburg viel de prachtige skyline van deze grote stad ons op!

Morgen begint onze reis dan echt! Dan vertrekken we naar Tzaneen in het noordoosten van ZA. We zijn benieuwd....

Kus, Ed en Mar

1. Mike:
    12 oktober 2017
    Goed bezig! Leuk stukje! Genieten!
  2. Rob Verheijden:
    12 oktober 2017
    Een mooi begin, lijkt me een heuse ervaring zo'n A380. Aan de buitenkant in lift omhoog, brrr. Zitten jullie in hotel of huisje en zelf op pad voor avondeten . Kan me iets bij voorstellen, dat je na zo'eerste dag al "gesloopt" bent. Grts
  3. Tom en Gerda:
    12 oktober 2017
    Hoe bijzonder is dit?! Er zijn maar weinig mensen in jullie omgeving die kunnen zeggen dat ze in het huis van Mandela zijn geweest😉Vanaf morgen weer nieuwe avonturen. Wij kunnen niet wachten op de volgende blog! ❤️
  4. Yvonne Vercouteren:
    13 oktober 2017
    Hoi Marjo en Ed, leuk hoor om jullie avonturen te mogen volgen. Ik ben zeer benieuwd wat er allemaal nog op jullie pad komt, veel plezier alvast en heerlijk genieten van alles om jullie heen tot snel.
  5. Sylvia:
    13 oktober 2017
    Leuk om al een eerste reactie te lezen van jullie! Veel indrukken en dat al op de eerste dag. Dat begint goed! Helaas zijn de foto's zwart.(tenminste bij ons) Hoop dat de volgende wel te zien zijn. Ben benieuwd naar jullie volgende stukje. Geniet!!
  6. Rob Verheijden:
    13 oktober 2017
    Hoi luitjes, weet niet of dat aan mijn gsm ligt, maar bij mij zijn de foto's allemaal zwart. Grts ron
  7. Ingrid:
    13 oktober 2017
    Bij mij zijn ook de foto's zwart maar geniet mee met het verhaal
  8. Ed en Marjo:
    14 oktober 2017
    Hoi all, de foto’s blijken inderdaad zwart te zijn. Ik ga proberen uit te vinden waar het aan ligt! Thanks voor jullie reacties ☺️💋
  9. Kris:
    14 oktober 2017
    Leuk om zo toch een beetje mee op reis te gaan! Heel veel plezier en ik wacht nu al vol smart op t volgende verhaal 🙋🏻😘
  10. Mike:
    Wat een fantastisch begin van jullie avontuur!! Geniet! X❤️
  11. Saskia:
    14 oktober 2017
    Heel mooi die torens..ik kan wel zien hoe kleurrijk ze zijn..leuk! En wat gezellig om op deze manier ook n beetje mee te reizen! Ik verheug me nu al op t volgende verhaal.. kuskus XX💋
  12. Paulien:
    Hi Mar en Ed,
    Wat een super leuke verslagen! Als dit noet genieten is... Ik kijk uit naar jullie volgende belevenissen. Liefs Paulien 😘