Drakensbergen Canopy tour en Lesotho

26 oktober 2017 - Kirkwood, Zuid-Afrika

Na ons hippo avontuur zijn we vertrokken naar Drakensbergen. Drakensbergen is een gebergte dat door heel ZA loopt en wij zaten daar in een accommodatie middenin de bergen. Bij onze reis inbegrepen zat een excursie in Drakensbergen; de Canopy boomtoppentour. In het kort is dat hangend aan een kabel, van plateau naar plateau boven de boomtoppen met als hoogste afstand 65 meter en als langste kabel 180 meter.... 🙈. In totaal 12 plateaus.... bij de eerste plateau wist ik eigenlijk al dat ik het niet ging doen.... ik vond het doodeng! Maar het was een ‘kleintje’ dus hup, daar ging ik. Pfffffff, vreselijk! Toen moest ik naar het tweede plateau... dit was gelijk de hoogste (65 m hoog) en ik durfde echt niet. Ik heb staan twijfelen.... en durfde echt niet. Maar, mijn andere ik wilde het toch heel graag, dus ik ven gegaan. Met tranen over mijn wangen stond ik op het tweede plateau maar ik had het gedaan 💪🏽! Vanaf dat moment ging het steeds beter en heb ik de tour afgemaakt. Heb ik veel om me heen gekeken en naar beneden gekeken... nee, dat niet 🙈 maar ik heb het wel gedaan. Ed genoot en vond het fantastisch! Iedere keer met een oerkreet en losse handjes, ging hij van plateau naar plateau 😂😂😂. Wat een ervaring weer! We zijn gefilmd onderweg maar die kunnen we (nog) niet laten zien.

Van Drakensbergen zijn we doo het Golden Gate National Park naar Lesotho gereden. Adembenemend mooie rit!!! Lesotho is een op zichzelf staand koninkrijk en het hoogst bewoonde land ter wereld. De weg die wij naar onze accommodatie moesten volgen op het laatst is met geen pen te beschrijven. Keien, grint, hobbels, stijgen...het was verschrikkelijk en we waren blij hier te rijden met een huurauto en niet met onze eigen auto. We zijn ook door de hoofdstad Maseru gereden. Wat een gekkenhuis! Mensen op de weg, naast de weg, kinderen op de weg, ‘kraampjes’ met van alles en nog wat (ik noem het overlevingskraampjes want wat zijn die mensen arm); we hebben onze ogen weer uitgekeken. In Lesotho zie je ook nog authentieke herders met koeien en/of schapen. Aangekleed van top tot teen, in dekens gehuld, om Zichzelf te beschermen tegen de zon. Wij trekken steeds meer uit als het warm Is maar zij trekken steeds meer aan! In de accommodatie twee hele gezellige avonden gehad met twee Deense jongens. Beide avonden zitten kaarten (uno); super gezellig.

Gisteren geslapen in een prachtige accommodatie op een boerderij. De laatste 20 km alleen maar kiezels en grint. Lachen hier, die wegen! De accommodatie was fantastisch en voor het eerst echt gemoderniseerd. Het main house, waar we aten in een prachtige eetkamer, was prachtig en compleet met veranda en schitterende tuin. De boerderij had 40 ha grond en er liepen schapen, lammetjes, koeien, kalveren en de eigenaar had een grote verzameling fossielen die hij allemaal op zijn eigen grond gevonden had. Heel indrukwekkend.

Vandaag aangekomen vlakbij Addo national elephant park waar we morgen doorheen gaan en veel olifanten zullen gaan zien. Vanmiddag bij een cheeta center geweest, waar we met een cheeta hebben geknuffeld 😍😍. Wat een mooie ervaring was dit weer!! Morgenavond slapen we in een rondavel, middenin het park met uitzicht op een drinkplaats voor olifanten 🐘🐘🐘. Dus, wordt vervolgd!!

Groeten uit het mooie Zuid Afrika 🇿🇦

1. Paulien:
    Wauw, wauw, wauw.... wat een belevenissen weer! Geniet net de grote G! 😘
  2. Karin Vleesenbeek:
    Heerlijke reis. Gezond jaloers hier. Geniet😘
  3. Tom en Gerda:
    27 oktober 2017
    Wat een ongelooflijke ervaringen!!
  4. Rob Verheijden:
    27 oktober 2017
    Het ene na de andere avontuur
    Enkel boomtoppenavontuur lijkt me heftig. Maar overleefd en op naar nieuwe uitdaging? Erg leuk om te lezen
  5. Sylvia:
    27 oktober 2017
    Wat een verhaal weer en wat een belevenissen! SUPER GAAF wat jullie allemaal zien en meemaken! De foto's zijn prachtig sis. Wij genieten allemaal met jullie mee 😙❤
  6. Ed en Marjo:
    28 oktober 2017
    Thanks allemaal! Zo leuk om jullie enthousiaste reacties te lezen! 💋💋
  7. Yvonne Vercouteren:
    30 oktober 2017
    Jeetje Marjo, ik neem mijn petje af hoor, wat een moed haha, knap gedaan!
  8. Tom en Gerda:
    30 oktober 2017
    Wat een super mooie foto’s 😍Heerlijk om te zien en te lezen😃Geniet van jullie laatste week😘❤️
  9. Chiel & Vella:
    2 november 2017
    mooie foto's wat een avontuur Nog eff genieten dikke kus