Swaziland

19 oktober 2017 - St Lucia, Zuid-Afrika

Eergisteren aangekomen in Swaziland in hotel Mountain Inn; wauw... wat een mooi hotel! Alles erop en eraan. Gisterenochtend naar een plaatselijke markt geweest. Nou, ik kan je vertellen dat deze niet vergelijkbaar is met de Albert Cuyp! Wel heel gaaf! Een van de dames daar wilde wel Ed z’n ‘second wife’ worden. Dat is nog steeds legaal in Swaziland. Ik heb geweigerd.... ☺️

Daarna naar Cultural Village; een ‘authentiek’ dorp in Swaziland. De laatste hutjes die bewoond werden, zijn vijftig jaar geleden nog gebouwd. Het leuke aan dit dorp was vooral de originele dans die uitgevoerd werd! Heel indrukwekkend met als afsluiter een prachtige gospelsong. We hebben echt genoten en onze ogen uitgekeken. Wat ons wel weer verbaasde was de gierigheid bam de meeste Nederlanders die daar aanwezig waren (en toch net zo genoten hebben als wij...). Bijna allemaal liepen ze zo erg zondet wat geld in een mandje te doen als dank voor een geweldig optreden. Plaatsvervangend schaamtegevoel als je je beseft dat 100 Zuid Afrikaanse rand voor hen heel veel is maar voor ons, omgerekend, zo’n €6,50 is.

Hierna wezen lunchen in een restaurant dat in een reservaat ligt en waar je met mazzel witte nijlpaarden kunt zien... helaas hadden wij de mazzel niet maar het was evengoed een prachtige plek en we hebben daar wel weer krokodillen gezien 🐊!

Hierna nog even heerlijk aan het zwembad kunnen liggen in de zon 🌞😁. Vervolgens  ‘S avonds weer heerlijk gegeten. ZA en Swaziland zijn wel de landen van het heerlijke eten en drinken (en dus heel slecht voor onze lijn 🙈). Super goedkoop ook! Voorbeeld: twee dubbele gin tonic en twee grote bier: 67 rand = €4,50, een grote t-bone Is ca. €10.

Vanochtend Swaziland verlaten en weer een prachtige rit gemaakt terug naar ZA en we zitten nu in St. Lucia. Hier werden we gewaarschuwd voor de neushoorns dlie ‘s avonds door de straten lopen 🦏🦏. Ik hoop deze vanaaf dus te zien! Morgenochtend gaan we met een boot nijlpaarden kijken en door een mangrove varen! Weer een mooie dag voor de boeg dus 😁

Groetjes Ed en Mar 💋💋

1. Tom en Gerda:
    19 oktober 2017
    Wel lullig van je dat je Edje niet nog een vrouw gunt🤣Once you go black.....😱Maar jongens wat een belevenis 😍Ook wel erg jammer dat sommige Nederlanders zo gierig zijn. Maar zoals altijd zullen ook deze mensen jullie herinneren als gul, warm, gezellig en de liefde voor juist die kleine dingen! Jullie genieten en dat is waar jullie het allemaal voor doen. Blijf vooral zo doorgaan en heel veel foto’s zijn wij gek op😊Dikke kus voor jullie lieverds 😘❤️
  2. Joke Kamstra:
    19 oktober 2017
    Het is zo genieten om jullie verhalen te lezen... zo leuk . Fijn dat het zo bevalt en dat jullie zo genieten....
  3. Ed en Marjo:
    Thanks voor ie reacties! En Gerda, hij heeft al twee vrouwen... is wel genoeg 😁
  4. Sylvia:
    19 oktober 2017
    En dat gun jij Ed niet eens 😂 Zijn er nog neushoorns voorbij je kamer gekomen? 😂Wat een verhaal, echt geweldig! Het is zo leuk om foto's te zien. Zo zijn wij er allemaal een beetje bij ♥ Morgen weer een fantastische dag voor jullie en ik kijk uit naar de verhalen en foto's. Veel plezier morgen en tot horens! 😙😗😚
  5. Rob Verheijden:
    19 oktober 2017
    Snap dat je t niet wilt. Maar Ed ook niet?
    haha.
    Weer mooie foto's, moet geweldig zijn om dat te kunnen zien.
    Wat een lenige mensen, die dansers (essen), ga ik ook ns proberen, of raad je t af?
  6. Ed en Marjo:
    Hahahaha, ik heb het Ed maar niet gevraagd 🙈. Ja Ron, ik raad het zeker af 😂😂😂
  7. Yvonne Vercouteren:
    20 oktober 2017
    Hoi Marjo en Ed, wat leuk om jullie ervaringen mee te kunnen lezen, zo te horen en te zien genieten jullie volop, veel plezier nog op deze bijzondere reis!
  8. Ingrid van Dijk:
    20 oktober 2017
    Wat een bijzondere ervaringen doen jullie op. Hebben jullie ook al iets bijzonders gegeten? Ik heb wel eens iets gehoord over gekookte geitenogen, krokodillen biefstuk Enzo. Ben benieuwd . Nog neushoorns onder jullie slaapkamerraam zien lopen? Doodeng toch. Vandaag een mooie boottocht. Geniet, geniet en geniet. Kus van ons 😘
  9. Ed en Marjo:
    20 oktober 2017
    Hi moppies, Ed heeft een gebakken boomlarve gegeten op een markt 😵. Vond het niet heel lekker. Van de week bobotie gegeten (typisch ZA) en dat is erg lekker. En natuurlijk de lappen vlees van de braai. Het eten is hier fantastisch! We gaan nog wel struisvogelbiefstuk eten als we richting Kaapstad gaan. Helaas gisteravond het nijlpaard in de straat gemist (hij liep er wel) want we zaten ergens te eten waar we de straat niet in konden kijken. Vanaaf nieuwe kans 👍🏼
    Kus terug 💋💋
  10. Ingrid van Dijk:
    20 oktober 2017
    Struisvogelbiefstuk kan je ook gewoon bij de lidl halen hoor 😂😂
  11. Ed en Marjo:
    Minder lekker, denk ik.... 😂😂
  12. Ingrid van Dijk:
    21 oktober 2017
    Hahaha dat denk ik ook. Wel heel bijzonder allemaal. Zo'n gebakken boomlarve hmmmm lijkt mij ook niets.
    Kijk uit naar jullie volgende verhaal. 😘