Olifanten, walvissen en struisvogels

30 oktober 2017 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Onze overnachting in een rondavel in Addo Elephant park was toch ook weer een belevenis! Overdag het park door en daar een grote buffel gezien, Pumba’s en heel veel olifanten. Maar wat ook leuk was, was ons uitzicht vanaf ons terras bij onze rondavel, op een drinkplaats voor de wilde dieren. Wij zaten heerlijk een wijntje te drinken en daar kwamen twee buffels uitgebreid drinken! Was toch weer een leuke belevenis.

Van Addo zijn wij naar Plettenberg Bay (of zoals in de Zuid Afrikaanse volksmond: Plet) gegaan. Plet ligt aan de prachtige kust (Oost-Kaap) en is een speeltuin voor de rijken!!’ Wat een huizen, auto’s en hotels! Prachtig!!! Hier hebben wij een twee uur durende tocht op het water gemaakt met als doel, het spotten van walvissen, dolfijnen en zeehonden. Het seizoen is bijna over maar er hadden geluk en hebben een aantal walvissen gezien! Helaas geen dolfijnen maar wel heel veel zeehonden. En als klap op de vuurpijl... kwam er vlakbij de boot ineens een witte haai kaarsrecht omhoog uit het water!! Wauw, dat was echt fantastisch!!!! Maar twee uur op flinke golven op een onrustige zee.... was iets minder fantastisch! Super heftig maar we hebben het weer overleefd. We zaten in een fijn hotel en ‘s middags zijn we lekker in het zonnetje aan het zwembad gaan liggen!

Onderweg naar Plet nog een stop gemaakt in het Tsitsikammapark waar we een prachtige wandeling gemaakt hebben naar twee hangbruggen. Zeer de moeite waard!

Vandaag aangekomen in Oudtshoorn, dat bekend staat om de struisvogel farms. Ook wij hebben er eentje bezocht en dat was erg leuk. Ed is gekust door een struisvogel (bloedblaar op zijn lip maar kniesoor die daar op let) en ik heb op struisvogeleieren gestaan.... 😂😂😂 Leuke, eigenwijze beesten!!

Morgen gaan we verder naar het wijngebied, naar Stellenbosch en dan door naar onze laatste plek; vijf dagen Kaapstad!!!!! HeeL veel zin in!

Groetjes van ons 💋💋

Van reisblog naar fotoboek